“LPG Sıralı Tüp Kiti-Sistemi Taktırmak Maliyeti, Fiyatı Kaç Para” başlıklı yazımda sizler ile bir otomobile ya da herhangi bir araca LPG tüp sistemi taktırmanın ortalama maliyetini çıkartmış ve tahmini bir fiyat söylemiştim. Şimdi ise yine LPG Sıralı sistemi hakkında farklı bir bilgi vereceğim.
LPG Türkiye’de oldukça yaygın bir şekilde kullanılıyor. Araçlara taktırılan sıralı sistem kitleri ile gözle görülür el ile tutulur bir tasarrufun sağlanabiliyor olması bu sistemi otomobillerde popüler kılıyor. Hatta bazı araç sahipleri yeni aldıkları bir araç için ilk iş olarak LPG Sıralı Sistemi taktırmaya sanayiye gidiyor.
Peki ama bu ekonomik anlamda getirisi olan bu LPG Sisteminin zararı yok mu?
Birçok araç sahibi bu konuyu atlıyor. Yakıt kullanımı konusunda tasarruf sağladığı gerçeğini inkar etmeden şu gerçeği de söylemek isterim: Birçok kişinin hiçbir zarar vermediğini sandığı LPG kiti motor ömrünü azaltıyor. Bunun başlıca nedeni ise LPG'nin kuru bir yakıt olmasıdır. Zamanla motordaki parçalarda aşınma yaratır. LPG'nin aracın motoruna verdiği zararları ve aracın motoru üzerinde yapılan değişiklikler de ilerde hem maddi hem de manevi hayal kırıklığı yaratabiliyor…
LPG SİSTEMİNİN MONTAJI MOTOR ÖMRÜNÜ DOĞRUDAN ETKİLİYOR
LPG sisteminin montajı ve montaj aşamaları motor ömrünü ve de dolayısıyla da araç ömrünü önmeli derecede etkiliyor.
İşinin ehli olmayan bir kişi tarafından yapılan LPG kiti montajı otomobilin performansını n düşmesine neden oluyor… Aracın manifoltunun delinerek yapıldığı kit takma işlemi, otomobilin orjinalliğini de bozuyor. Ayrıca simit tüp dahi takılsa bagajda kullanım alanı oldukça daralıyor. Son zamanlarda ince stepneler bagajlara yerleştirilse de yine de dizel veya benzinli bir otomobilin bagaj hacmini yakalayamıyorsunuz. LPG işi yapan kişilerin kesinlikle performansı etkilemediği yönündeki söylemlerini ise LPG'li bir otomobil ile benzinli bir otomobil karşılaştırıldığında bariz bir şekilde belli oluyor. LPG'li otomobiller çekişten düşer.
ama sonuçta zararlarla faydaları karşılaştırdıgmızda lpg daha ii dir eger buna itiraz edersen motora turbo özeliginin de zararı vardır yararlar zararlardan daha az oldugu zaman tercih edilen bir aksam oluyor sonuçta
Hocam siz nasıl mühendis olacaksanız; anlamıyorum.
Yazı yazmaktan acizsiniz bir kere:
Bu ne demek:
Birçok kişinin hiçbir zarar vermediğini sandığı LPG kiti motor ömrünü azaltıyor. Bunun başlıca nedeni ise LPG'nin kuru bir yakıt olmasıdır.
Şimdi bu yorumumu yayınlamazsanız da...
Benzin aşındırmıyor mu? Benzinli motor ömrü 10 yılsa lpg de motor ömrü 9 yıl. Yani lpg yüzde 10 azaltıyor. Peki kazanç ? neredeyse 10 yıl sonunda sıfır bir motor alabilcek kadar. o yüzden benzinin 5 lira , lpgnin 2.5 lira olduğu bir yerde benzinliye binmek tamamen fantezi ve akıl dışı kalıyor.
amk benim porsche 911 turbo s vardı normalde 0-100 3.1 saniyede lpg taktırdım 4.5
saniye oldu hız delisi degilim gittim bir tane bugatti veryon aldım
ilk benzinliyken 423 km bastım lpg taktırınca 386 bastın 3 milyon gitti boş boşuna size önerim spor alıyorsanız lpg yi unuttun
zaten alamassınızda xd toşaf şahin gider size amk fakirleri hıı
Kuru yakıt kelimesi maalesef sanayide iş yapan yetersiz bilgi sahibi insanların uydurduğu bir saçmalıktır.
Benzinli motorlarda benzinin silindire sıvı olarak girdiğini ve bu şekilde yağlama yaptığını zannedecek kadar cahilce bir yaklaşım. Doğrusu LPG'nin yanma sıcaklığının benzinden daha yüksek olması nedeni ile aşınmayı artırdığıdır. Hepsi bu...