skip to main | skip to sidebar
Makine Mühendisi ve Mühendisliği
Makine Mühendisliği Türkiye'de sayılı meslekler arasında yer alan ve iş imkanı oldukça geniş olan bir meslektir.Makine Mühendisliği mesleğini tanıtmak, bu alanda güncel bilgileri paylaşmak ve Mühendis adayı öğrencileri meslek sahası ile tanıştırmak amacıyla paylaşımlarda bulunuyorum
RSS
  • Makine Mühendisleri ve Üniversite Öğrencileri için Bilgi, Program, Video ve Meslek Adına Güncel Paylaşımlar.

    Kategoriler

    • BEP (3)
    • BMW (2)
    • CNC (1)
    • EKB (1)
    • Enerji Verimliliği (5)
    • Galeri (8)
    • Motor (9)
    • Takım Tezgahları (4)
    • eğlence (3)
    • makine mühendisi (13)
    • otomobil (41)
    • video (14)

Flanşlarda Sızdırmazlık Hakkında Bilgi

flanş nedir, flanşlarda sızdırmazlık, pratik bilgiler 0 yorum

Flanşlarda Sızdırmazlık Hakkında Bilgi almak istiyorum diyen araştırmacı arkadaşlar için . . .

Sizler ile daha önce Flanş Nedir | Flanş Resimleri başlıklı yazımda flanşlar hakkında deyalıca bilgi vermiş, flanş çizimleri ve flanş türleri hakkında resimler paylaşmıştım.

Şimdi ise sızdırmazlık konusu ve flanşlar ile ilişkisi hakkında bilgi paylaşacağım.Sizlerde konu ile ilgili bilgi, tecrübe ve araştırmalarınızı yorum yazarak ya da İletişim bölümünden mail atarak paylaşabilirsiniz.

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEigF6zJJJLbDu-5ZRXcY6QxGM986KoE06teHv5fkD5RTYyihj_VtczAEF1C8mV9rqWJA-G-FqyCZrOKROv9__2BYWtPYBsYk47Itmi60CxADwGMoaHu5uZ5FtlyWG5TYVNlqRDdXDt8rj5q/s1600/flan%C5%9F-resimleri3.jpg

Flanşlardaki en büyük problemlerin başında sızdırmazlığın istenilen oranda sağlanamaması gelir. Bunun başlıca sebebide flanşları bağlantı elemanları ve sızdırmazlık elemanıyla bir bütün olarak görmemekten kaynaklanır. Bu yanlış tespit hatalı montaj tekniğiyle birleştiğinde, flanşların sızdırmazlık problemleri kacınılmaz olur. Flanşların montajında mümkün oldugu kadar paralel ve aynı anda dönme momenti (tork) ve montajdaki civatalama yükünün bütün civatalara eşit olarak verilmesine dikkat etmek gerekmektedir. Esas olan bu özelliklere dikkat edildikten sonra montajda aktarılan civatalama ön yükünün, montaj sonrasındada (flanş çalışmaya başladığında) kalıcılığının sağlanabilmesidir.Çünkü flanş calıştırıldığı zaman, Flanş bağlantılarındaki civatalama ön yükünün,flanşın içinden geçen basınçdan büyük olması ve aynı zamanda civatalara aktrılan civatalama ön yükünün devamlılığının sağlanmış olması gerekir aksi takdirde flanşın sızdırmazlığı sağlanamaz.Bunun dışında kullanılan yöntemlerde flanş yüzeylerinde sonradan düzeltilmesi gereken hasarlar oluşturabilir.Bu hasarları azaltmak ve sızdırmazlığı sağlamak için civataların dönme momenti kontrollü sıkılması gerekir.





0 Yanıt "Flanşlarda Sızdırmazlık Hakkında Bilgi"


Yorum Gönder

Sonraki Kayıt Önceki Kayıt Ana Sayfa
Kaydol: Kayıt Yorumları (Atom)
    ANASAYFA İletişim
    Makine Mühendisi Örnek / Hazır CV

    Popüler Başlıklar

    • Azdırma Tezgahı Nedir? İş Kullanım Alanı
    • BMW CLEVER 3 Tekerlekli Otomobil Serisi
    • Düz Dişli Çark Hesaplanması ve Formülleri
    • "Makine" mi "Makina" mı? İşte Doğru Yazımı
    • ITAB Ne Demek? Anlamı Ne?

    Son Yazılarım-Paylaşımlarım

    Yükleniyor...

    Kategoriler

    otomobil (41) video (14) makine mühendisi (13) araç (10) hibrid (9) Galeri (8) malzeme (6) Enerji Verimliliği (5) Takım Tezgahları (4) Azdırma Tezgahı (3) BEP (3) tasarruf (3) ısı transferi (3) BMW (2) CV (2) tavlama (2) Örnek CV (2) Özgün CV (2) CNC (1) EKB (1)

    Yazılarımdan Mail ile Haberdar Olun

    MakineMühendisiyiz.blogspot.com

    e-mail Adresinizi Yazın:

Copyright © All Rights Reserved. Makine Mühendisi ve Mühendisliği | SİTE VE YAZILARIN BÜTÜN HAKLARI SAKLIDIR.TELİF HAKKI İHLALİ SEBEBİYLE İLETİŞİM KURMADAN HİÇ BİR YAZI BAŞKA BİR YERDE KULLANILAMAZ

|
|
| makine mühendisliği, makine mühendisi, öğrenci, bilgi, paylaşım, Academics