skip to main | skip to sidebar
Makine Mühendisi ve Mühendisliği
Makine Mühendisliği Türkiye'de sayılı meslekler arasında yer alan ve iş imkanı oldukça geniş olan bir meslektir.Makine Mühendisliği mesleğini tanıtmak, bu alanda güncel bilgileri paylaşmak ve Mühendis adayı öğrencileri meslek sahası ile tanıştırmak amacıyla paylaşımlarda bulunuyorum
RSS
  • Makine Mühendisleri ve Üniversite Öğrencileri için Bilgi, Program, Video ve Meslek Adına Güncel Paylaşımlar.

    Kategoriler

    • BEP (3)
    • BMW (2)
    • CNC (1)
    • EKB (1)
    • Enerji Verimliliği (5)
    • Galeri (8)
    • Motor (9)
    • Takım Tezgahları (4)
    • eğlence (3)
    • makine mühendisi (13)
    • otomobil (41)
    • video (14)

Düz Dişli Çark Hesaplanması ve Formülleri

Dişli Çark, hesap, tasarım 0 yorum

Aşağıda yüzeysel anlattığım tasarımda düz dişli hesabını ve formüllerin uygulanışını bulmanız mümkün... Umarım işinize yaramayacak kadar yüzeysel değildirler :)


FORMÜLLER:

df = m x Z + 2 x m
d = m x Z
da =m x Z - 2.335 x m

FORMÜLLERİN AÇIKLAMASI:
  • "x" çarpma işlemini göstermek amacıyla kullanılmıştır.
Dişli çap hesapları modül (m) denilen ve diş iriliğini gösteren bir index büyüklüğe
göre yapılır.

Modül hatvenin Pİ sayısına bölümü olarak tarif edilmiştir. Böyle bir tarif formülleri
sadeleştirmektedir. Hatvenin büyük yada küçük oluşu dişin iriliğini gösterdiğinden
hatvenin sabit bir değere bölümü olan modül de diş iriliğini gösteren bir büyüklüktür.

Taksimat dairesinin çevresi mantıken (Hatve x diş sayısı) olduğundan,
taksimat çapı (Hatve x diş sayısı)/Pİ olmalıdır.

Fakat biz Hatve/Pİ 'ye m (modül) dersek; o zaman taksimat çapı: "m x Z" şeklinde
basitleşir.

Diş üstü çapı taksimat çapından "2 x m" kadar büyük yapılır. (Tek tarafta taksimattan
diş üstüne kadar olan mesafenin bir modüle eşit olması, modüle fiziksel bir anlam
kazandırır. Modülü hatvenin Pİ sayısına bölümü şeklinde soyut bir büyüklük olarak
düşünebileceğimiz gibi taksimat ile diş başı arasındaki mesafe olarak da düşünebiliriz.)

Diş dibi dişlerin rahat çalışması için diş üstüne kıyasla daha derin yapılmak
zorundadır. Boşluk miktarı değişik kaynaklarda değişik ifade edilmekle birlikte
çoğunlukla tek tarafta 0.167xm kadar verilir. O zaman diş dibi çapı taksimat çapından
2 x (m+0.167m)=2.335xm kadar küçüktür.





0 Yanıt "Düz Dişli Çark Hesaplanması ve Formülleri"


Yorum Gönder

Sonraki Kayıt Önceki Kayıt Ana Sayfa
Kaydol: Kayıt Yorumları (Atom)
    ANASAYFA İletişim
    Makine Mühendisi Örnek / Hazır CV

    Popüler Başlıklar

    • Azdırma Tezgahı Nedir? İş Kullanım Alanı
    • BMW CLEVER 3 Tekerlekli Otomobil Serisi
    • Düz Dişli Çark Hesaplanması ve Formülleri
    • "Makine" mi "Makina" mı? İşte Doğru Yazımı
    • ITAB Ne Demek? Anlamı Ne?

    Son Yazılarım-Paylaşımlarım

    Yükleniyor...

    Kategoriler

    otomobil (41) video (14) makine mühendisi (13) araç (10) hibrid (9) Galeri (8) malzeme (6) Enerji Verimliliği (5) Takım Tezgahları (4) Azdırma Tezgahı (3) BEP (3) tasarruf (3) ısı transferi (3) BMW (2) CV (2) tavlama (2) Örnek CV (2) Özgün CV (2) CNC (1) EKB (1)

    Yazılarımdan Mail ile Haberdar Olun

    MakineMühendisiyiz.blogspot.com

    e-mail Adresinizi Yazın:

Copyright © All Rights Reserved. Makine Mühendisi ve Mühendisliği | SİTE VE YAZILARIN BÜTÜN HAKLARI SAKLIDIR.TELİF HAKKI İHLALİ SEBEBİYLE İLETİŞİM KURMADAN HİÇ BİR YAZI BAŞKA BİR YERDE KULLANILAMAZ

|
|
| makine mühendisliği, makine mühendisi, öğrenci, bilgi, paylaşım, Academics