İş başvurusunda özgeçmişinizin yanında Facebook hesabınıza ve Google arama sonuçlarınıza da dikkat edildiğini biliyor muydunuz?
Online kariyer sitesi Monster'ın Türkiye ofisinin işe alımlarda ve iş başvurularında internetin ne kadar etkili olduğu konusunda bir araştırma yapıldı. Sözkonusu bu “'Online İtibar Araştırması” sonuçlarına göre, işverenlerin % 64'ü, adayları değerlendirirken, online profillerini de göz önünde bulunduruyor. Türkiye'nin önde gelen 155 şirketinin insan kaynakları yöneticisi ve 2 bin 100 adayla yapılan araştırmaya göre, işverenlerin adaylar hakkında bilgi almak için inceledikleri siteler arasında Google, Facebook, Linkedin ve Twitter yer alıyor. Bu gibi sitelerde profili bulunan adayların online itibarları işe alımlarda önemli etki yapıyor.
Sosyal medyanın iş başvurularındaki etkisi her geçen gün artmaktadır. Çünkü her geçen gün sosyal medya biraz daha popülerleşmekte ve biraz daha hayatımıza girmektedir. Bu yüzden kendini adınızı Google, Yahoo gibi popüler arama motorlarında aratın. Karşınıza çıkan arama sonuçların (muhtemelen ilk sıralarda Facebook profil sayfanız çıkacaktır ) inceleyin ve işveren açısından değerlendirin. itibarınıza zarar verebilecek bilgiler çıkarsa, bilgilerin yer aldığı siteyle iletişime geçip kaldırılmasını sağlayın. Sosyal networking sitelerindeki profillerinizi, kişisel web sitenizi ve blogunuzu gözden geçirin
0 Yanıt "İş Başvurularında Sanal İtibarin Önemi Artıyor"
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Yorum Gönder