skip to main | skip to sidebar
Makine Mühendisi ve Mühendisliği
Makine Mühendisliği Türkiye'de sayılı meslekler arasında yer alan ve iş imkanı oldukça geniş olan bir meslektir.Makine Mühendisliği mesleğini tanıtmak, bu alanda güncel bilgileri paylaşmak ve Mühendis adayı öğrencileri meslek sahası ile tanıştırmak amacıyla paylaşımlarda bulunuyorum
RSS
  • Makine Mühendisleri ve Üniversite Öğrencileri için Bilgi, Program, Video ve Meslek Adına Güncel Paylaşımlar.

    Kategoriler

    • BEP (3)
    • BMW (2)
    • CNC (1)
    • EKB (1)
    • Enerji Verimliliği (5)
    • Galeri (8)
    • Motor (9)
    • Takım Tezgahları (4)
    • eğlence (3)
    • makine mühendisi (13)
    • otomobil (41)
    • video (14)

İçinden Otomobil Geçen Taşıt Tasarımı: “Anti trafik, doğa dostu, şekilsiz otobüs”

Galeri, otobüs, otomobil, tasarım 0 yorum

İçinden Otomobil Geçen Taşıt Tasarımı:  “Anti trafik, doğa dostu, şekilsiz otobüs” Tasarlanmış resmi görüldüğünde ne olduğunu tam olarak anlamak mümkün değil. Sanki yolun üstü yola paralel bir “üst geçit” ile kapatılmış olan bu konsept tasarım aslında bir “otobüs”…

Şu anda beyninizin verdiği komut “Bu ne biçim otobüs?” sorusu… : )

Türkiye hala “yenilik” (!) ve de “son teknoloji” (!) olarak metro-büs çilesini çeke dursun bakın teknoloji çakalları Çinliler nasıl bir otobüs üretmiş…

Çin’de bir şirket, içinden otomobil geçen, üstü otobüs olarak kullanılan ilginç bir araç üretti.

BİRAZ DA ARAÇ TASARIMININ SAHİBİ ve ÜRETİCİ FİRMA HAKKINDA BİLGİ VEREYİM…


Çin’de “Shenzen Hashi ParkMalzemeleri “ adında bir şirket, sene sonunda Pekin’de kullanılmaya başlanacak olan otobüse ilginç bir isim de buldu. “Anti trafik, doğa dostu, şekilsiz otobüs” olarak tanıtılan yeni aracın yüksekliği 4.5 metre, eni 6 metre.

SIRA GELDİ TASARIMI BİR HAYLİ İLGİNÇ OLAN ARAÇ HAKKINDA BİLGİLERE…


Şekilsiz taşıt iki kattan oluşuyor. Alt kat, iki ucu açık bir metro gibi tasarlanmış. Bu bölgeye trafikte giren araçlar giriyor ve üstlerini örten şekilsiz taşıtla trafikte ilerleyebiliyorlar. Sürücülerin avantajı, trafikte beklememek, yol kenarlarına park edilen otomobillerin arasına takılmamak. Yol kenarında yaşayan insanların avantajı ise, daha az egzoz kokusu ve daha az karbonlu bir hava. Ayrıca, şekilsiz otobüs, otomobilli geçişlerde yüzde 30 enerji tasarrufu sağlıyor. Aracın üst katı ise, otobüs olarak hizmet veriyor. Kata çıkabiliyor. Şekilsiz otobüs, bin 200 ile bin 400 arasında yolcu taşıyabiliyor ve saatte ortalama 40 ile 60 kilometre arasında hız yapabiliyor.

Bu projede beni düşündüren bir şey var. Bu türden bir uygulamanın Türkiye’de yapılması durumunda bir takım teknik ve de altyapı sorunları tekrardan gündeme gelecektir. Malum ülkemizdeki tren yolları dahi kıvrımlı (virajlı) bir yapıya sahip. Yollar ise tamamen eğrisel. (Hatta radiuslar ile dolu : ) ) Bu tür yollarda “altından trafik akışının sağlandığı bir otobüs” uygulaması birtakım tehlikeleri de beraberinde getirebilir.

Yol hattının düz olması durumunda çok da fazla sorun olacağını düşünmüyorum. Tüm bunlara ek olarak araç şoförlerinin bu türden bir yolda normale göre çok daha tedirgin araba kullanacaklarını da eklemek isterim.

RESİMLER-FOTO GALERİ
İçinden Otomobil Geçen Taşıt Tasarımı:  “Anti trafik, doğa dostu, şekilsiz otobüs”
İçinden Otomobil Geçen Taşıt Tasarımı:  “Anti trafik, doğa dostu, şekilsiz otobüs”
İçinden Otomobil Geçen Taşıt Tasarımı:  “Anti trafik, doğa dostu, şekilsiz otobüs”





0 Yanıt "İçinden Otomobil Geçen Taşıt Tasarımı: “Anti trafik, doğa dostu, şekilsiz otobüs”"


Yorum Gönder

Sonraki Kayıt Önceki Kayıt Ana Sayfa
Kaydol: Kayıt Yorumları (Atom)
    ANASAYFA İletişim
    Makine Mühendisi Örnek / Hazır CV

    Popüler Başlıklar

    • Azdırma Tezgahı Nedir? İş Kullanım Alanı
    • BMW CLEVER 3 Tekerlekli Otomobil Serisi
    • Düz Dişli Çark Hesaplanması ve Formülleri
    • ITAB Ne Demek? Anlamı Ne?
    • Basınçlı Havayla Çalışan Otomobil:AirPod

    Son Yazılarım-Paylaşımlarım

    Yükleniyor...

    Kategoriler

    otomobil (41) video (14) makine mühendisi (13) araç (10) hibrid (9) Galeri (8) malzeme (6) Enerji Verimliliği (5) Takım Tezgahları (4) Azdırma Tezgahı (3) BEP (3) tasarruf (3) ısı transferi (3) BMW (2) CV (2) tavlama (2) Örnek CV (2) Özgün CV (2) CNC (1) EKB (1)

    Yazılarımdan Mail ile Haberdar Olun

    MakineMühendisiyiz.blogspot.com

    e-mail Adresinizi Yazın:

Copyright © All Rights Reserved. Makine Mühendisi ve Mühendisliği | SİTE VE YAZILARIN BÜTÜN HAKLARI SAKLIDIR.TELİF HAKKI İHLALİ SEBEBİYLE İLETİŞİM KURMADAN HİÇ BİR YAZI BAŞKA BİR YERDE KULLANILAMAZ

|
|
| makine mühendisliği, makine mühendisi, öğrenci, bilgi, paylaşım, Academics